Za prvý mesiac fungovania blog dosiahol vyše 1000 návštev

09.08.2009 16:55

S radosťou vám oznamujem, že dnes tento blog dosiahol oficálne jeden mesiac od pridania úplne prvého príspevku. Za toto obdobie sa mi podarilo pokoriť magickú hranicu tisíc návštev, presnejšie ich bolo 1193. Najfrekventovanejším bol deň 4. august, kedy blog dosiahol rekordnú návštevnosť 119 ľudí ! Každý návštevník, ktorý prišiel na stránku si v priemere pozrel 6,24 stránky. Všetky moje kroky na dosiahnutie takéhoto výsledku sú uvedené v článku. 

1. (Ak nerátam napísanie prvých 8 príspevkov, aby bolo čo čítať) Ako prvé som sa registroval do všetkých dostupných slovenských a českých free internetových katalógov. Návštevnosť z nich však nie je nejaká výnimočná a spravil som to hlavne pre zvýšenie svojho PageRanku na ktorého septembrovú aktualizáciu už netrpezlivo čakám.

2. Začal som pridávať moje najlepšie články na vybrali.sme.sk , lebo to bola jediná kvalitná bookmarkingová stránka o ktorej som pri mojich začiatkoch vedel. Neskôr som však natrafil na topclanky.cz , kde je povolené pridávať až 3 články denne, tak som tam dával takmer všetky svoje príspevky, čím som si zabezpečil ďalší veľký prísun odkazov pre môj PageRank. Vrámci podobnej propagácie som taktiež pridal odkaz na túto stránku aj na môj oficiálny SME blog do bočného panelu, čo sa však nestretlo s veľkou čitateľskou odozvou.

3. Dal som svoj banner na stránku refreshlink.com čo ma nestálo vôbec nič. Aj keď je to pôvodne zahraničná stránka, navštevuje ju tiež veľa Slovákov a Čechov, takže v prípade pútavého banneru vám to môže priniesť dosť nových návštevníkov.

4. Popracoval som na prispievaní. Spočiatku som pridával jeden článok denne a po začiatočnej propagácii dosahovala moja návštevnosť cca. 20 ľudí. Jeden deň som skúsil pridať 2 príspevky a návštevnosť stúpla o 50%, tak som v tom pokračoval a počet čitateľov sa udržiaval na tej istej zvýšenej hodnote. Vrámci experimentu a vedomosti, že nebudem mať pár dní prístup k internetu, som raz pridal 6 príspevkov. Prinieslo mi to vtedy ešte rekordný počet čitateľov (61) a nasledujúcich niekoľko dní bez príspevku na moju stránku denne prichádzalo okolo 20 ľudí. Potom však kvôli zaneprázdnenosti som musel začať posielať iba 1 článok každý deň, čím asi prichádzam o návštevnosť, čo je škoda. V najbližšej však budúcnosti plánujem skúsiť zvýšiť ich počet na 2 a podľa rozdielu v počte čitateľov zistiť, či mi to stojí za tú námahu.

5.RSS - umiestnil som čítačku RSS na veľmi viditeľné miesto a to do hlavného menu stránky, čo určite prispelo k zvýšenej návštevnosti. Vychádzam z toho, že ak niekto na stránku prišiel, prečítal si článok a ten sa mu páčil, neváhal tam kliknúť, ak si to všimol. Potom dostával informácie o mojich nových článkoch a tým pádom je možné, že si niektorý z nich aj prečítal.

6. Na začiatku som rozmýšľal ako docieliť, aby sa dostávala pozornosť aj starším článkom a tak som dal pod každý príspevok kolónku súvisiace články. Neskôr som pridal do bočného panelu časť najčítanejšie články, ktorá sa však sama aktualizovať nedá, takže to treba robiť ručne a na to nemám čas. Pod túto časť som taktiež pridal panel s poslednými článkami z blogu. Neskôr som časť najčítanejšie články presunul pod príspevky a namiesto toho prišli na ich pozíciu štítky, ktoré si získali značnú popularitu, keďže sa po ich pridaní zvýšil počet čítaných článkov jednou osobou. (viac na tému zvýšenie čitateľnosti vrámci blogu)

Tak toto je v skratke príbeh, ako som začínal s týmto blogom. Na budúci mesiac si dávam za cieľ dosiahnuť celkovú návštevnosť aspoň 2000. Viem, že tieto stránky by mali prichádzajúci mesiac potenciál dosiahnuť aj takých 2500 ľudí , no vzhľadom na dvojtýždňovú dovolenku v Chorvátsku na konci augusta kedy to bude s príspevkami asi trocha redšie , takže sa uspokojím aj s tou 2000-kou.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk 

 

Súvisiace články: Ako sa dostať na titulku vybrali.sme.sk

                       Blogosféra.sk - šanca na zviditeľnenie sa

                       Propagácia na sociálnych sieťach

                       Kvantita vs. kvalita príspevkov

                       Ako spropagovať stránku/blog                        

Späť

Diskusia k článku

Dátum
Vložil
Titulok

Gratulujem

Onedlho chystam spustenie svojho dalsieho blogu,tak sa urcite necham inspirovat:)

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.