Televízne spoty nečaká ružová budúcnosť, môžu "ďakovať" internetu

22.07.2009 16:32

Nastáva moderná doba internetu a s tým aj problémy s poklesom televíznej sledovanosti, ktorú spôsobil jeden veľmi jednoduchý fakt. Na webe človek nájde doslova všetko, čo sa o televízii nedá ani zďaleka povedať.

Za pár rokov, ak si niekto bude chcieť pozrieť film, stiahne si ho z internetu za pár minút a nebude musieť čakať, kým sa dostane do telky. To isté platí aj o seriáloch z ktorých väčšinu už v dnešnej dobe môže priamo na niektorých portáloch sledovať úplne každý aj s prekladom. Čo sa týka domácej tvorby, tá je väčšinou uverejňovaná v archíve stránky danej televízie, takže je si to možné taktiež pozriet bez ohľadu na to v ktorom kúte sveta sa práve nachádzate. Ostávajú teda ešte priame prenosy. Za predpokladu ak vyškrtneme tie športové, ktoré sú väčšinou pre fanúšikov prístupné naživo aj z viacerých zdrojov/webov, ostane relácii, kvôli ktorým bude bežný človek s internetom teoreticky hľadať svoj ovládač len veľmi málo. A čím menej divákov, tým menej efektívnej reklamy a tým pádom aj nižšia celková kvalita televízii z dôvodu slabšieho financovania. 

Druhým klincom do rakvy pre televíznu reklamu sú rôzne technické vymoženosti ako Magio, či priemerný DVD prehrávač, ktoré dokážu vysielanie zastavovať, vracať dozadu, či pretáčať, čo ešte viac obmedzuje pozeranie reklamných brejkov. Taktiež nemožnosť priamo kliknúť na stránku nejakého výrobku či služby, ktoré sa vám zapáčia, stavia televíziu na druhú koľaj. Divák si to všetko potom musí zapamätať, a keďže všetci spejeme v  živote k extrémnej lenivosti a zábudlivosti, efektívnosť takéhoto typu inzerovania je pomerne nízka vzhľadom na vynaložené finančné prostriedky.

Ťažko povedať, či trend masového ústupu televízie z dôvodu internetovej všemohúcnosti nastane o 5, 10 či 15 rokov, no pravdepodobnosť s akou sa to stane je asi taká istá ako to, že z Billa Gatesa nikdy nebude žobrák.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Súvisiace články: Papierová vs. internetová reklama

                       Neefektivita slovenských televíznych spotov

                       Interview s Radimom Hasalikom, odborníkom na internetový marketing a použiteľnosť webov

                       Vtipné reklamy             

Späť

Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.