Kontakt s čitateľmi je dôležitý

17.08.2009 12:17

Blog bol presunutý na adresu https://www.akoblogovat.com/

Možnosť nadviazať spojenie s ľudmi, ktorí čítajú vaše stránky je veľmi podstatným faktorom na ceste za úspešným blogom s mnohopočetnou komunitou fanúšikov danej stránky. V článku uvediem niekoľko pomerne jednoduchých spôsobov, ako to čo najlepšie docieliť.

1. Vytvorte skupinu na Facebooku, či vyzvite čitateľov, aby sa k vám pripojili na Twitteri. Nikde nenájdete lepšie miesto a priestor na komuníkaciu s tými, ktorí deň čo deň dychtivo čakajú, kým prekonáte svoju lenivosť a pridáte nový príspevok. Rozprávajte sa s nimi, pýtajte sa, čo chcete aby sa zmenilo, či zlepšilo. Je to zároveň cesta, ako správiť stránku lepšou aj pre iných do budúcna.

2. Reagujte na komentáre. Dajte ľuďom vedieť, že váš zaujíma ich názor. To najlepšie docielite tým, že si prečítate každý a jeden komentár, ktorý niekto kedy na vašu stránku pridal. Stačí len napísať jednoducho ,,Ďakujem za pochvalu" či ,,Áno, máš pravdu, to by som mohol zmeniť" alebo text s podobným znením. Čitatelia vás budú milovať. Taktiež ak máte čas, môžte dokonca týchto komentujúcich ľudí osloviť emailom a poprípade začať konverzáciu a možno aj nové priateľstvo.

3. Pridajte na vašu stránku časť ,,O mne". Ľudia si iste budú chcieť prečítať niečo viac o vás a možno aj o vašom offline živote , kde ste zamestnaní, respektíve, čo ste dosiahli a podobné veci. Niektorí sa môžu teraz hádať, že toto radím a ja sám nič také nemám, no u mňa túto funkciu supluje hlavná stránka, kde takéto aspoň základné info môžete dozvedieť. Ved predsa si nenecháte radiť od úplného laika nie ?:)

4. Umožnite ľuďom kontaktovať vás. Stačí email, respektíve pre náročnejších ICQ, Skype, Twitter, či podobne. Treba predsa ľuďom dať priestor na pohanu, či pochvalu. A toto je bod, ktorý veľa blogov nespĺňa. A nie sú to len nejaké treťotriedne začínajúce stránky. Včera som mal trochu času a tak som sa vrámci súťaže o najlepší slovenský blog pokúšal vyhľadávať to najkvalitnejšie, čo na našej blogerskej scéne jestvuje. A aké to bolo pre mňa sklamanie, ak som na niektorých špičkových blogoch nemohol nájsť ani len mail na autora, kde by som mu mohol poslať správu o súťaži, či sa nechce zapojiť. Ktovie o koľko iných ponúk, reakcií, kamarátstiev možno taký človek, ktorý sa neobťažuje uverejniť na seba ani len ten úplne najbanálnejší kontakt, prichádza. No čo, veď je to na jeho škodu...

Kontakt s čitateľmi, je jednou z najdôležitejších vecí, ktoré treba hlavne pri začiatkoch s blogom budovať. Veď predsa píšete preto, že vás to baví a chcete rozšíriť svoje myšlienky medzi čo najširšie publikum. Ak ste sa však nenašli ani v jednej časti predošlej vety, tak radšej prestante blogovať.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

 

Súvisiace články: Propagácia na sociálnych sieťach

                       Kvantita vs. kvalita

                       Na názve článku záleží

                       6 tipov na zvýšenie čitateľnosti vrámci stránky

                       Facebook - efektívna reklama zadarmo 

Späť

Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.