Kedy a ako začať s reklamou

22.07.2009 21:26

Pravdepodobne väčšina z vás pri zakladaní nových stránok myslí na to, že v budúcnosti bude na stránke dostupná aj reklama, aby svoju prácu nerobili len tak zadarmo a podľa mňa je takýto prístup vo väčšine prípadov aj odvôvodnený. V tomto článku sa vám pokúsim poradiť kedy a ako začať s reklamou, aby sa to čo najviac oplatilo.

Prvá rada na začiatok - nedávajte reklamu spolu zo spusteným stránok (teda ak vám tám tu reklamu nevopchal  a nevnútil Zoznam, či iný zlodej miesta na stránke,tak ako sa to stalo mne), lebo to môže ľudí dosť popudiť a nemusia sa na váš portál už nikdy vrátiť len preto, že je celý zareklamovaný a ťažko sa vôbec hľadá hlavný obsah. Existujú však dva základné spôsoby, ako reklamu spustiť za predpokladu úspešného splnenia požiadavok.

1.PageRank reklamy - sú to reklamy, ktoré si vyžadujú nejakú hodnotu PageRanku. Takáto propagácia sa oplatí začať s minimálnym PR aspoň 3, od ktorého sa dá registrovať v najzabehnutejšej službe tohto druhu - TextLink Ads. Skúsený webmaster takúto hodnotu dokáže bez väčších problémov vybudovať aj za mesiac a potom ak nič viac, tak mu to môže zarobiť aspoň na hodnotu zaplateného hostingu. Najúčinnejším prostriedkom pre tých menej skúsených je registrovanie sa v slovenských respektíve českých free internetových katalógoch. Tento typ poskytovania reklamy je výhodný tým, že netreba mať nejakú extra vysokú návštevnosť, no možnosti v tejto oblasti nie sú veľmi rozľahlé a väčšinou sa dá takto zarábať, len keď si vás manuálne cez TextLink Ads či iné podobné systémy nejaká firma priamo vyhliadne.

2.Reklamy profitujúce s návštevnosti - medzi týmito typmi sú najrozšírenejšie eTarget či Google AdSense, ktoré vám za každého návštevníka, ktorý klikne na reklamu na vašu stránku pripíše finančnú čiastku (u eTarget je sú to väčšinou tak 1-2 koruny a u AdSense okolo 0,10 dolára) závisiacu od lukratívnosti linku. Takýto spôsob reklamy však vyžaduje pomerne vysokú návštevnosť, takže pri dennom počte pod 100 ľudí je malá šanca, že si zarobíte oveľa viac ako je webhosting, ktorý za stránku platíte. Pri tomto type poskytovania platenej inzercie odporúčam písať čím viac článkov a to na rôznorodé témy (samozrejme pridržajúce sa na začiatku určenej línie blogu/stránky), keďže reklama je kontextová a zobrazuje sa podľa výrazov v texte, takže čím odlišnejšie budú jednotlivé príspevky, tým bude širšie spektrum inzerátov a tým je aj väčšia šanca, že niektorý vašich čitateľov zaujme.

Samozrejme nedá sa povedať, ktorý typ je výhodnejší a vynáša viac peňazí, lebo každá stránka je jedinečná a pre každého to funguje inak. Na začiatku komerčnej púte vám všetkým odporúčam rozdeliť reklamný priestor na dve rovnaké časti a potom sledovať, ktorá viac vynáša a tým pádom sa môže potom efektívne aplikovať na celú plochu určenú na komerčnú inzerciu.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Súvisiace články: Prehľad možností internetovej reklamy na Slovensku

                       Ako spropagovať stránku/blog

                       Bannerová free propagácia

                       Ako na výmenu odkazov 

Späť

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.