Internetová politika časopisu .týždeň

18.09.2009 20:34

Blog bol presunutý na adresu https://www.akoblogovat.com/

Ako som už spomínal dávnejšie, tlačová reklama sa čoraz viac musí podriaďovať tej internetovej. Spomínaný týždenník prišiel na to, ako nalákať internetových čiatateľov, aby si čo-to aj zaplatili.

Ide o exkluzívnu ponuku. Za cenu 24 SK v spôsobe zaslanej SMS-ky dostanete prístup ku všetkým tlačeným článkom v elektronickej podobe na dobu dvoch týždňov. V stánku je však cena za zakúpenie si dvoch tlačených verzii dokopy až 4-krát vyššia. Samozrejme aj po odpočítaní nákladov na tlač je to ,,predávanie pod cenu" V skutočnosti však ide o veľmi dobre premyslený vzťah. Iné podobné médiá často ponúkajú svoje články podobným spôsobom zadarmo. No ale kto by si nezaplatil 4- krát menej za kvalitné články navyše bez toho, aby musel opustiť pohodlie svojho domova ?

Niektorí z vás však môžu povedať, že týmto sa znižuje oficiálny náklad a tým aj získané financie, no to nemusí byť pravda. V minulosti bolo dokázané aj niektorými slávnymi autormi, že aj po tom, čo uverejnili celý obsah budúcej knihy na istý čas zadarmo, predali kníh ešte viac, ako za normálnych okolností. To môže potvrdzovať aj kniha Harry Potter. Po oficiálnom anglickom vydaní sa začali neoficiálne preklady v rôznych jazykoch objavovať ako huby po daždi, no zjavne to nezabránilo tomu, aby sa dané vydanie stalo svetovým bestsellerom. Ľudia proste túžia po hmotných statkoch - po niečom, čo si môžu chytiť do ruky, pri čom si v kľude môžu vypiť šálku kávy bez toho, aby museli čumieť do tej oči-ničiacej obrazovky.

Tento prípad len dokazuje, že ľudia sú zjavne ochotní si zaplatiť za kvalitu aj na internete.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Súvisiace články: Papierová vs. internetová reklama

                       Tlačová reklama ustupuje pred internetom

                       Objem reklamy klesol až o 40%

Späť

Diskusia k článku

Dátum
Vložil
Titulok

nie je to tak celkom pravda

Kniha je zly priklad, kedze je velmi vela ludi, ktori si danu knihu kupia, lebo chcu mat original a podporit autora. Clanky su cosi ine, tak isto ako noviny.Clanky mas zadarmo na inom webe, pripadne na blogu a je tam rovnako reklamy ako v printovych mediach, ide o to, ze vela ludi si noviny kupi napriklad do prace alebo na to, aby sa cestou do nej nenudili. Predaj tyzdna sa podla mna nezpeni, len si niekolko ludi zaplati sms za precitanie clanku a starsich vydani.
A preco lacnejsie? mno v prvom rade si treba uvedomit, ze cast zisku ide prevadzkovatelovi sms sluzby a operatorovi, na druhu stranu cast zisku ide distributorovi, predajcovi, tlaciarnam, cize zisk z jedneho titulu maju s najväcsou pravdepodobnostou rovnaky. Druha vec, je pre nich jednoduchsie dat to do pdf, ako mat plno prace s tlacenim, uzavierkou atd, ked sa to uverejni o polnoci alebo o piatej rano, to uz je jedno.
A netreba zabudat, ze takto uvidi viac ludi reklamu, a teda budu z nej mat väcsi zisk, lebo sa mozu ohanat cislami.

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.