Extremné situácie si vyžadujú extrémne riešenia

08.07.2009 22:04

Toto si azda povedali niektoré veľké, na Slovensku pôsobiace firmy pri vymýšľaní reklamných spotov. Čoraz častejšie vídať taktiku, ktorá má za cieľ pošpiniť konkurenta a častokrát balansuje na hranici zákonnej miery únosnosti. V poslednej dobe sa vyskytli tieto tri prípady:

1. Firma KIA vo svojej reklame hlása, že pri kúpe ich automobilu ,,Nebudete ŠKODOvať" čím sa vtipnou formou pokúsila trochu ubrať z predajnosti našej, v roku 2008 suverénne najpredávanejšej znáčky aút Škoda, keďže sama sa umiestnila až na 8. mieste. Tento prípad sa však sám o sebe môže nazývať akurát tak vtipom, keďže to korejskej značke asi veľmi nepomôže. 

2. Spoločnosť O2 tvrdí, že u nich , narozdiel od iných značiek, si zákazníci výhody ponechávaujú večne, čo naznačili na kačkách Orange farby (ktoré však nemali ďaleko od žltej) . Názor na trvalé výhody v O2 však bol odprezentovaný už aj v predošlých "čisto modrých" spotoch a dá sa povedať, že je to viac-menej pravda, takže tejto ešte pomerne novej telefónnej spoločnosti to dozaista prinesie nejakých nových záujemcov. 

3. Posledný a azda aj najkotroverznejší prípad prináša reklama Hypernovi. Pani v stredných rokoch vojde do autobusu, nesúc igelitku veľmi nápadne sa podobajúcu na tú z Tesca, pričom vytrhne nákupný lístok jedného z cestujúcich a po porvnaní cien hovorí :,, Veď oni to predsa garantovali"  čím poukazuje na Tesco kampaň v ktorej garantovali najnižšie ceny na trhu. Je pravdepodobné, že Hypernova sa touto,  podľa ich tvrdení vtipnou formou sanžií pomstiť konkurentovi za minulý rok. Právnikom hypermarketu Tesco sa to ale také vtipné nezdá a tak momentálne zvažujú podniknutie právnych krokov. Takže súťaž ,,Kto z koho" naďalej pokračuje... 

Je možné, že v období menších ziskov a väčšej konkurencie sa takíto typ raklamy bude objavovať aj naďalej a možno aj navždy. Veď pred niekoľkými rokmi Orange (nie som si istý, či sa vtedy ešte nevolal Globtel) vo svojom spote zobrazil šalamúnsky zaštvorčekovanú pevnú linku, ktorú samozrejme každý musel rozpoznať, tvrdiac pritom, že telefonovanie mobilom sa oplatí viac ako iné spôsoby. A to vo svete vtedy ani nezúril ekonimický úpadok...

Súvisiace články: Facebook - efektívna reklama zadarmo

                       Ako sa stať milionárom vďaka reklame

                       Neefektivita slovenských televíznych spotov 

                       Steiger hlási ,,Kupujte len mňa, lebo som tu sponzor!"

                       Potreba zviditeľňovania sa v dobe finančnej krízy 

Späť

Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.