6 tipov na zvýšenie čitateľnosti vrámci stránky

23.07.2009 21:45

Návod na zvýšenie návštevnosti som už ponúkol. Čo však urobiť, aby  si návštevník, ktorý je na stránke prezrel čo najviac príspevkov ? Tento článok vám ponúkne rady ako na to...

1. Odkazy vrámci článku - ak spomínate nejakú vec, ktorú ste už predtým vysvetľovali alebo o ktorej ste sa v niektorom vašom príspevku venovali, je dobré rovno naňho odkázať častokrát už len z toho dôvodu, aby si čitateľ nemusel hľadať dodatočné informácie na konkurenčnej stránke.

2. Odkazy pod článkom - tu odporúčam prídávať odkazy na vaše články, ktoré sa týkajú tém načrtnutých v článku, či už nejako inak s nimi súvisia. Samozrejme čím viac ich tam je, tým lepšie, no nech ten zoznam zas nie je nekonečný respektíve nech sa nenachádza niekde medzi reklamami, lebo tam by asi veľa ľudí nekliklo.

3. Prehľadnosť stránky - je to ďalší dôležitý faktor, ktorý vám dopomôže k čitateľnosti jednotlivých článkov. Ak sa návštevník dokáže intuitívne orientovať a všetko, čo by ho mohlo zaujímať mu naservírujete na miesto, kde sa určite pozriete, určite to pomôže splniť svoj účel.

4.RSS kanál - ak sú vaše príspevky kvalitné, čitateľ bude chcieť mať možnosť pridať si vás na RSS kanál. Odkaz naň taktiež treba umiestniť na nejaké vychytené miesto. Snáď nemusím ani dodávať, že po pridaní do RSS a následnom oznámení o novinke je vysoko pravdepodobné, že si návštevník prečíta každý z vašich nasledujúcich článkov.

5. Odkazy pri článku - je dobré mať odkazy na niektoré podstránky aj po bokoch vedľa článku. Môže to byť napríklad 5 najčítanejších, najzaujímavejších, najkomentovanejších alebo jednoducho najnovších príspevkov. To okrem iného dopomôže získať čitateľov aj pre staršie príspevky, ktoré by inak časom zapadli prachom.

6. Štítky(Tagy) - táto možnosť sa začala ponúkať len v poslednej dobe, ale nájdete ju vo všetkých väčších blogovacích systémoch (Wordpress, Google Blogger, Meu atď.) . Väčšinou pod článkom je možne umiestniť do kolónky štítky, s ktorými článok súvisí a tie sa následne zobrazia čitateľovi. Ak na ne klikne, tak sa zobrazí zoznam všetkých príspevkov, ktoré majú rovnaký štítok a tým pádom aj rovnakú tému.

Tieto postupy sa oplatí aplikovať pre každý typ blogu. Ak chcete jednoducho len písať, zvýšenie návštevnosti vám prinesie isté zadosťučinenie. A ak naopak patríte k tej početnejšej skupine ľudí, ktorí využívajú svoj web na privyrobenie si, viac zobrazených stránok a tým pádom aj väčšia rôznorodosť článkov prinášajú väčší počet klikov na kontextovú reklamu.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Súvisiace články: Interview s Radimom Hasalikom, odborníkom na internetový marketing a použiteľnosť webov

                       Ako spropagovať stránku/blog

                       Kedy a ako začať s reklamou

Späť

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.