Propagácia na sociálnych sieťach
28.07.2009 10:12Viac než 25% ľudí, ktorí majú profil v sociálnych sieťach ako Facebook, Myspace či Lidé.cz potvrdilo, že sa stali fanúšikmi nejakej služby, či produktu. Výsledky vyplývajú z prieskumu spoločnosti Mediaresearch, ktorý sa uskutočnil na vzorke 500 ľudí. Je to síce dosť málo, ale výsledok by mohol byť podľa mňa aspoň približne objektívny, aj keď bolo len tak málo respondentov.
„Ochota zapojiť sa do komunity, ktorá by združovala ľudi s rovnakým záujmom o určitú značku, určitý výrobok alebo službu, je najvyšší u najmladšej generácie a silných a aktivných užívateľov komunitných webov,“ povedal Jan Mazal z Mediaresearch. Ľudia sa do skupín pripájajú z dôvodu vyjadrenia spokojnosti zo značkou či snahe byť v skupine s ľuďmi, ktorí majú ropvnaké záujmy. Podľa prieskumu až 50% ľudí dostalo odporučenie na značku od svojich priateľov či rodiny a 37% z opýtaných niekedy samo poslalo takéto odporúčanie. U 30% percent respondentov sa zlepšil názor na značku a 15% vďaka tomu uskutočnilo už aj nejaký nákup. A 17% dokonca uviedlo, že ako výsledok takejto internetovej propagácii sa ich mienka na značku či službu zhoršila.
Internetová reklama sa stáva stále viac rozšírenou. V posledných rokoch rástla každoročne až okolo 20%, no vzhľadom na finančnú krízu, ktorá v súčastnosti zužuje svet sa odhad tohtoročného vzrastu znížil na ,,len" niečo viac ako 10%. Takže zarábanie na internetovej propagácii bude určite výhodne nie len pre inzerantov ale aj pre webmastrov.
Súvisiace články: Facebook - efektívna reklama zadarmo
———
SpäťAko sa stať milionárom vďaka reklameAko spropagovať stránku/blog
Posledný trik Michaela Jacksona Potreba zviditeľňovania sa v dobe finančnej krízy
Extrémne situácie si vyžadujú extrémne riešenia
Diskusia k článku
Neboli nájdené žiadne príspevky.