Pokec v reklame zbrojí, no na Facebook nemá

22.07.2009 15:16

V poslednom čase sa na Slovensku stále dookola omieľa slovo Facebook, čo ľudí v Azete začalo už asi riadne štvať a tak sa rozhodli pobiť sa za zvýšenie návštevnosti na rôznych bojových poliach. 

Okrem okopírovania niekoľko typických obľúbených častí portálu Facebooku sa Pokec snažil ešte viac sa dostať do podvedomia priemerného Slováka a to mnohorakými spôsobmi, ktoré sú nevídané pre internetový priemysel. Jedným z ťahov bolo umiestnenie klasického bilboardu pri ceste, čo pri čisto online firmách vidíme len málokedy. Taktiež dostali svoje meno do rádia respektíve do iných masmédii čo ešte posilnilo celú kampaň. Celé toto snaženie však podľa mňa bolo takmer úplne zbytočné a investované peniaze doslova vyhodené do koša. O Pokeci predsa každý mladý človek vie a taktiež aj je oboznámený s tým, čo ponúka (a ani sme to aj tak mimochodom nemohli vidieť v žiadnej zo spomínaných reklám) a keby mal o dané služby záujem, tak sa tam už dávno zaregistruje. A prezentovaným argumentom ,,sú tu všetci, tak sa pridaj !" asi veľa ľudí nepresvedčí.

Na druehj strane je tu Facebook kde počet registrovaných rastie ako huby po daždí a jedinou vlastnou propagáciou je ústne podanie jeho používateľov o dovtedy nevídaných sofistikovaných rôznorodých možnostiach, ktoré častokrát prevyšujú tie ponúkané slovenským webom. Ak sa k tomu pridá jedinečný fakt, že na Facebooku nikto nie je maskovaný rúškom anonymity dovolujúcej písať veci, ktoré by si človek ani zďaleka nedovolil pod pravým menom plus to, že vaše údaje vidí len kamarát respektíve príslušník rodiny, ktorému to výslovne dovolíte, služba Facebook má neoceniteľný potenciál (tiež aj na poli reklamy), ktorý určite neostane nevyužitý. 

Síce Facebook dosahuje v súčastnosti pomerne o dosť menšiu návštevnosť ako Azet (300-400 tisíc unikátnych návštev od Slovákov naproti tým 1,2 milióna), v priebehu niekoľkých rokov to však kľudne bude môcť byť úplne naopak.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Súvisiace články: Facebook - efektívna reklama zadarmo

                       Ako spropagovať stránku/blog

                       Potreba zviditeľňovania sa v dobe finančnej krízy

                       Extrémne situácie si vyžadujú extrémne riešenia 

Späť

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.