Objem reklamy klesol až o 40%
11.08.2009 09:54Podľa agentúry TNS Media Intelligence sa financie vynaložené na reklamu na Slovensku v tomto roku znížili až o dve pätiny. Výsledné číslo za prvý polrok je dokopy 504 miliárd €.
Takíto výsledok nie je úplne nečakaný vzhľadom na finančnú krízu, no predpokladaný pokles bol o dosť nižší. Okrem toho sa o zníženie vynaložených financií v marketingu čiastočne postarala televízna reklama. Vzhľadom na zníženie cien a taktiež objemu toto odvetvie najvýraznejšie ovplyvnilo daný výsledok. Pokles tu zapríčinila tiež celosvetová hospodárska kríza, keď v jej stálom trvaní siahajú menšie a stredné firmy po lacnejších ekvivalentoch na spropagovanie samých seba. Tak sa do poprieda dostáva reklama na internete, či v novinách, ktorá síce neosloví takú veľkú masu ľudí, no na druhej strane je výrazne efektívnejšia a hlavne v prípade online propagácie sa dá zabezpečiť veľmi dobré cielenie na potencionálneho zákazníka za bezkonkurenčnú cenu, na čom v takomto období záleží najviac.
Očakáva sa aj ďalšie zotrvanie takéhoto trendu a aj za pár rokov, keď sa nám snáď podarí prekonať krízu prijmy z televíznej reklamy nemusia byť také vysoké, ako pred niekoľkými rokmi. Internet vládne svetu, čoraz viac ľudí je každoročne on-line a to sa určite skôr či neskôr prejaví aj vo svete reklamy.
Súvisiace články: Neefektivita slovenských televíznych spotov
Televízne spoty nečaká ružová budúcnosť, môžu "ďakovať" internetu
V Nemecku obmedzený internet pre televízie
———
SpäťAko sa stať milionárom vďaka reklameAko spropagovať stránku/blog
Posledný trik Michaela Jacksona Potreba zviditeľňovania sa v dobe finančnej krízy
Extrémne situácie si vyžadujú extrémne riešenia
Diskusia k článku
Neboli nájdené žiadne príspevky.