Objem reklamy klesol až o 40%

11.08.2009 09:54

Podľa agentúry TNS Media Intelligence sa financie vynaložené na reklamu na Slovensku v tomto roku znížili až o dve pätiny. Výsledné číslo za prvý polrok je dokopy 504 miliárd €.

Takíto výsledok nie je úplne nečakaný vzhľadom na finančnú krízu, no predpokladaný pokles bol o dosť nižší. Okrem toho sa o zníženie vynaložených financií v marketingu čiastočne postarala televízna reklama. Vzhľadom na zníženie cien a taktiež objemu toto odvetvie najvýraznejšie ovplyvnilo daný výsledok. Pokles tu zapríčinila tiež celosvetová hospodárska kríza, keď v jej stálom trvaní siahajú menšie a stredné firmy po lacnejších ekvivalentoch na spropagovanie samých seba. Tak sa do poprieda dostáva reklama na internete, či v novinách, ktorá síce neosloví takú veľkú masu ľudí, no na druhej strane je výrazne efektívnejšia a hlavne v prípade online propagácie sa dá zabezpečiť veľmi dobré cielenie na potencionálneho zákazníka za bezkonkurenčnú cenu, na čom v takomto období záleží najviac.

Očakáva sa aj ďalšie zotrvanie takéhoto trendu a aj za pár rokov, keď sa nám snáď podarí prekonať krízu prijmy z televíznej reklamy nemusia byť také vysoké, ako pred niekoľkými rokmi. Internet vládne svetu, čoraz viac ľudí je každoročne on-line a to sa určite skôr či neskôr prejaví aj vo svete reklamy.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Súvisiace články: Neefektivita slovenských televíznych spotov

                       Televízne spoty nečaká ružová budúcnosť, môžu "ďakovať" internetu

                       V Nemecku obmedzený internet pre televízie

                       Tlačová reklama ustupuje pred internetom

                       Papierová vs. internetová reklama

Späť

Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.